sobota, 29 stycznia 2011

Szydełkowanie

Szydełkowanie jest jedną z najprostszych technik w rękodzielnictwie. Już dzieci w szkole na lekcjach próbują samodzielnie szydełkować. Nie może być to zatem trudne. Za pomocą szydełka i nici można wyczarować mnóstwo rzeczy. Począwszy od ubrań, serwet, ozdób a na zabawkach skończywszy. Ja bardzo lubię szydełkować, wolny czas często poświęcam na robótki. Moim zdaniem szydełkowanie wyrabia w człowieku cierpliwość. Świetnie wycisza i uspokaja. A przy tym wzmacnia poczucie własnej wartości, bo czy nie można poczuć się dumnym widząc efekty swojej pracy. Umiejętności przychodzą same. "Im dalej w las, tym więcej drzew". W miarę upływu czasu i ilości wykonywanych prac, można zrobić prawie wszystko. Jest wiele książek, czasopism, jak i również stron internetowych traktujących na temat szydełkowania. Wystarczą chęci, żeby samemu się nauczyć podstawowych oczek. Ja zaczynałam szydełkowanie od prostych serwetek. Schematy pięknych serwetek można znaleźć w wielu gazetkach. Potem porwałam się na obrusy, zazdroski, koronki i chusty. Teraz bawi mnie robienie przytulanek dla dzieci i ozdób choinkowych. Ostatnio wykonałam nawet szopkę bożonarodzeniową własnego pomysłu. Żeby nie być gołosłowną zamieszczam zdjęcie. Zachęcam wszystkich do samodzielnego wykonania czapki, kamizelki czy skarpetek. To naprawdę daje satysfakcję. Nieprawdą jest, że robótkami ręcznymi zajmują się tylko babcie. Mnie do babci jeszcze daleko, a moi znajomi bardzo chętnie podziwiają to co wykonałam. Pozdrawiam znami. 

1 komentarz:

  1. Strasznie fajna ta twoja szopka pozdrawiam uwielbiam robić na szydełku masz wiecej zainteresowań Zyczę owodzenia na blogu

    OdpowiedzUsuń