sobota, 29 stycznia 2011

Haft krzyżykowy

Haft krzyżykowy to moja ulubiona dziedzina robótek ręcznych. W mojej ocenie wyszywać krzyżykami może każdy kto ma trochę chęci i wyobraźni. Nie trzeba posiadać żadnych umiejętności. Kanwę i mulinę można kupić praktycznie w każdej pasmanterii. Warto zaopatrzyć się również w igłę do wyszywania krzyżykami, aby niepotrzebnie nie kłuć się w palce. W pasmanteriach można nawet kupić kanwę z nadrukiem obrazka do wyszywania. Ja osobiście nie lubię wyszywać na kanwie z nadrukiem. Obrazki wychodzą mniej precyzyjne. Lubię korzystać ze schematów liczeniowych, które można znaleźć w wielu gazetkach. Między innymi korzystałam z takiego schematu przy wyszywaniu obrazu z Papieżem (na zamieszczonym zdjęciu). Jak już wspomniałam to moja ulubiona dziedzina, wyszytych obrazów mam już wiele. Ale haftu krzyżykowego można używać nie tylko do wyszywania obrazów. Ja na przykład ozdobiłam worki na stroje gimnastyczne dla moich dziewczynek. Można również ozdabiać ściereczki kuchenne czy ręczniki. Wystarczy użyć wyobraźni i wyczarować coś pięknego. Ostatnio zakupiłam sobie program komputerowy, za pomocą którego można przerobić dowolny obraz, czy zdjęcie na schemat liczeniowy. Program podaje nawet numery kolorów muliny potrzebnej do wyszywania oraz ile potrzeba motków. Ten program daje naprawdę wiele możliwości dla spragnionych wyszywania. Polecam spróbujcie swoich sił w hafcie krzyżykowym. Pozdrawiam znami.

3 komentarze:

  1. Piękne prace! Chętnie będę odwiedzać Twój blog. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za odwiedziny,ja też już jestem u Ciebie i będę zaglądać,bo piękne rzeczy widzę.Pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne prace!
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń